söndag 12 februari 2012

Våga bära..



Jag var o shoppade nål i vår tygbutik som jag egentligen inte tycker om. Men vad gör man när nålen pajjar mitt i bodytillverkningen och jag inte hade en till hemma.
Såg då lite tyger som jag blev sugen på. Skulle egentligen hoppas samma men i blått/grönt/brunt. Men..så messade ja Jocke och frågade och han tyckte rosa. Så..rosa blev det till vår flicka.
http://www.blogger.com/img/blank.gif
Av det fina tyget sydde jag ikväll efter middagen en ringsjal. Ringarna hade jag sedan tidigare köpt på nätet tillsammans med Maria på MiniMundus.

Färdiga resultate blev detta som ni ser. Misslyckades lite med placeringen av "märkes"lappen. Tänkte inte hela vägen innan så den hamnar upp o ned när man bär barnet..får se om jag orkar göra något åt det eller inte.. pust. ;)
En annan sak jag tänkte gjort från början var att ha tyget dubbelt. Så att trycket hamnade på båbåda sidorna om tyget. Men valde även bort det. Kände att så mycket tänker man inte på det och jag ville verkligen ha en tunn sjal som tar lite plats. Har haft den tjocka vävda sjalen hittils och den förljer så klart med överallt men jag tycker att den är så klumpig och ta sååå mycket plats. Hela skötväsken är fylld när man inte har den på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar