lördag 25 februari 2012

Syskonmatchning


Jag tänkte att det kunde vara lite skoj att sy lite syskonmatchade saker. Eftersom jag just nu har idétorka men har ett fint tyg hemma i massor så bara behövde jag sätta igång med något litet allafall. Tur det, för nu har jag fler idéer ;)

Så, det första i Pippityget från lilofant fick blir mössor till Alvin och Emilia.

Eftersom de är syskon ville jag gärna ha syskonmatchade mössor men jag ville inte att de skulle se likadana ut. Det är ju ändå pojke och flicka och det är ändå lite ålderskillnad på dem.

Så Emilias mössa är lite barnsligare och Alvins fick bli lite mera junior enl. mig.
Vad tycks om resultatet?
Ska bli spännande att prova dem senare på en promenad när de vaknat efter middagsvilan. :)



Jag var ifs. inte så duktig med dessa, de är ganska så ordentligt fusksydda :-/
Men jag bara fick inte till det att fålla för maskinen krånglade, så jag testar så här först och sedan om mössorna passar och är rätt strl. så får jag sy ett par nya som är fina invändigt oxå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar