lördag 3 mars 2012

En liten Eltonpresent


Idag fick jag ÄNTLIGEN träffa dett lilla underverket Elton :)
Så klart efter att ha talat med Lindan på messen igår började huvudet att spinna på att man kanske skulle ha skapat en liten present till lelleman nu när jag har börjat pyssla igen.
OJ så jag funderarde..hela dagen spann det i huvudet men inget vettigt kunde jag komma på. Kikade på mina tyger jag har hemma men de liksom ville sig inte. Till slut bestämde jag mig för att försöka sy ett par bebisbyxor.

Så, sagt o gjort. Jag började att rita ett mönster till ett par lite tightare byxor. Mins att jag fick ett par av min mamma när Alvin var bebis. Jag föredrog dem framför alla andra då de satt bättre när bebis e sådär ny och bara kryper ihop med benen. I dessa vida byxor drog han bara in fötterna som han sen inte kunde sträcka ut för de fastnade i grenen eller hamnade i ett av benen.

Jag började att sy på dem igår kväll men efter att idiottråden jag köpt på Tyger o tyger i veddesta krånglade som en tok gav jag upp. Det var för mörkt att sprätta dem när jag insåg att tråden flisade upp sig och bara halva syddes med o resten rullade upp sig uppe på maskin.

Men i förmiddags fick de bli klara. :)
Så sydde jag även en liten dregglis som han kan få vara tuff i o matcha med till brallorna.
:)
VAd tycker ni? Blev det bra?
Jag själv ÄLSKAR det här tyget. Det är sådant tyg som jag hade på Alvins första mössa, men den var blå. Men de blå tyget finns inte mera :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar