söndag 11 mars 2012

Nya alster på klara



Jocke frågade mig efter att jag sydde Byxorna till lille Elton ifall jag kunde tänka mig attförsöka sy något till Elin, Paric & Cecilias lilla frlicka som föddes för 2 veckor sedan.
Så, jag tänkte att vist kan jag försöka mig på det. Denna gången skulle jag försöka att sy en omlottbody. OJOJOJ.. aldrig mera!! Vilket helvette, jag behöver verkligen köpa mig en mösntertiding med ett mönster på en body..för att hitta på från en body hemma är heeelt vansinnit svårt.
Men, efter mycket mycket svett och många svordommar, samt en body som flygut 2 gånger tvärs över vardagsrumsgålvet och lite gråt blev den färdig.
Några skavanker blev det tyvärr...så jag sydde att par byxor till dem så det inte skulle tänkas på så mycket ;)
Likadana som Eltons, jag ritade ju upp et mönster efter den förra gången. Denna gång gjorde jag dem lite bredare och med fuskfickor på.
Tycker det blev fint och gick mycket fortare än förra gången. Såååå kul var det.

Elin fick sina nya kläder imorse. Vi tog en promenad i det fina vädret och tittade in på en fika. En supergillig liten flicka låg där hemma. Och kläderna som jag gjordet i uppskattingen 60cm lång borde passa om en sådär någon vecka till :)



Bakifrån, Bodyn har vita armar och vit rygg..Blommig mage:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar