söndag 11 mars 2012

Scarf


ÅÅhhh vad det är skoj med sömnad! Jag syr när jag hinner, även när jag inte hinner :/
Sitter på mytt syforum och läse o läser och lär mig. Inspireras och beundrar.
Det var många som sytt sjalar o i olika stretchiga tyger som varit mycket vackra.
Och eftersom Maria skulle fylla år blev jag mycket suger på att sy en till henne. Hon använder sjal/scarf året om :)
Men jag ville sy en scarf som kändes lite lyxigare så ut på tygjakt blev det.
OJ.. det blev många vändor i många dagar.. till slut hittade jag en som jag tyckte VAR Maria :)

Tyget var såå svårt att sy i, men skojjigt med lite utmaning.
Sytt och klar..o sen kom ångesten..den helt EMORMA ångesten över om den blev fin nog och om ifall jag var helt frisk som sydde en precent själv. Men, efter mycket velande gav jag bort den och till min glädje tycktes den om :)
Jag hoppas att hon får lite användning för den när det blir lite varmare..om inte annat så i hatthyllan ;)

Bilden är på mig i den.. den var MYCKET finare på henne med sitt ljusa hår och långa hals. :)
Färgerna e oxå lite tokia här på bilden...men nästan så ser det ut. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar