lördag 17 mars 2012

Weekender bag steg 1

Så, nu har jag vågat mig fram och beställt tyg ända från USA till min kommande väska som jag SKA sy.http://www.blogger.com/img/blank.gif
Ojojoj,, så spännande och jag längtar vansinnig mycket just nu :P
Så här underbart fint tyg blev det till slut efter all denna tid av letan:
Tyget beställde jag här: http://www.fabric.com

Jag har velat och velat emellan vilken stil jag ville ha på väskan. Jag tycker ju att detta fantastiska tyger från AmyButler är underbara. Men, insåg att det inte är min stil. Och jag vill ju använda väskan när den är klar. Ja, självklart skulle jag ha använt en från AmyButler med! Utan tvekan, men detta tilltalade mig.

Jag har kikat på säkert 150 tyger att ha som avvikande färg till handtag och passpoal..och till sist för 1timme sedan kommit fram till att jag blir tråkig och Safe, jag kör på svart! Jag vet att det är tråkigt, men jag tycker ju att det blir snygg!
Tänkte ha haft något i en snygg ljus/lime grönt mönster eller tom ev. ett knalllila med vita prickar..det skulle ha blitt sååå snyggt. Men, det blir för skräligt för mig.. så nu ska det nog blir svart fuskläder..måste bara hitta.
Så, nu återstår jakten på ett fodertyg. Det kanske ska få blir just det lila eller gröna, beroende på vilken kvalité jag kan hitta av det.
Vågade inte beställa det då jag inte förstår vad alla tygnamn är för ett tyg :/
lite för mycket novis för det..så de blir säkrare att jaga i butik.
Men både Sumpans tygbutik, Panduro och Stoff & Stil har ju massor av fint att erbjuda :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar