tisdag 5 juni 2012

Välkomen hem

Igår köpte jag en basic OL maskin. Hittade en begagnad en på blocket för en mycket förmånlig peng.
Jag har ju en 3trådars hemma som jag inte använder nästan alls.
Jo, föresten..den fick sy ihop Marias scarf..men denna nya har 4trådar. 
Enkel utan några superfinesser. Men då det hägde lite på antingen denna enkla billiga som syr ihop kläderna med en snygg söm, eller ja...ingen alls då jag inte är villig att lägga ut pengarna på en annan så var ju valet enkelt. :)
Drömmen är en CL maskin...men först ska jag ha hållt på att sy länge och mycket har jag kommit fram till. Den måste liksom betala sig själv en aning...inte bara vara en dyr hyll accessoar. :-$

1 kommentar:

  1. Jag är faktiskt nöjd med min enkla, tror det blir superbra. StrömmingSusanna skrev en väldigt bra sak till mig också: om du har en fancy maskin som fixar allt åt dig, så lär du dig inte hur olika tyger och material beter sig. Därför är det bättre att ha en basic först och lära sig hantverket :-) Älskar din bodysuit också!

    SvaraRadera