söndag 3 juni 2012

BH sömnaden avslutad


Detta är resultatet efter att ha knåpat på BHn igår. Tycker faktiskt att den blev snygg. Att titta på hihii...

Det känns häftigt att ha sytt egen BH. Det ska utan tvekan bli fler. Förhoppningsvis hittar jag rätt i mönsterpassningen till slut och får den att bli perfekt.
 Det tog  några timmar att sy. Mest handlade det nog om att jag inte visste vad som ska göras när. Så det blev att planera väl innan man stoppade den under syfoten vid varje moment.
Den sitter inte perfekt på mig, men på någon annan kanske den skulle sitta bra?
Den är skön att ha på sig. Skaver inte någonstans, är len och mjuk. Det får blir en "strosa omkring hemma-BH".
Det jag vill ändra på till nästa gång är:
* Vill att den inte formar brösten så att de "titta ut mot sidorna" så mycket, mera stöd vid armhåkorna mao ;)
*Axelbanden, där de sitter fast med bastycket bak tycker jag är för långt isär. Skulle vilja ha dem närmare mitten.
*Knäppet bak tänkte jag mig inte för och nu knäpps den "åt fel håll" Jag vill ha hakarna på höger sida och öglorna på vänster, nu är det tvärtom.
*Tycker den är bara något "kantig" i ena sömmen, men det kanske rättar till sig efter lite användande och en tvätt.
JA, det var allt med denna..hoppas att nästa sitter Snyggare, för skön det är den redan. :)

2 kommentarer:

  1. Den är jättefin! Jag ska nog börja på min tredje i veckan.. Det är så kul att sy underkläder. ;) Fördelen är ju att ingen annan ser om en söm inte är perfekt. ;)

    SvaraRadera
  2. Så fin den blev! Jag lånar bilden till collaget :-)

    SvaraRadera