söndag 1 april 2012

Sew Along del 2

Jag har klippt, klippt, klippt o klippt MASSOR i flera dagar nu. 
9 delar i mitt fantastuska yttertyg Med nönsterpassning (hoppas de blir bra).
11delar i fodertyget.
8delar i habalonet och
11 delsr i ett dunderstarkt och tjockt flicelin.
Jag frångår mönstret och beskrivningen på Karinottiljas tutorial och väljer en tjockare. Vet att det kommer bli mycket svårare att sy..men vill ha min väska ordentligt styv :-)
Eventuellt blir det att klippa alla delar med mjukt flicelin oxå..får se hur jag gör Haha.
Jag vet att jag kommer att ångra mig när sydelen kommer :-/

Jag är även klar med att oressa fast alla mellanlägg på tygdelarna och nu börjar jag att sy passpoalbanden. :-)
Känner att jag calt lite knasigt där med..men ger inte upp än..ska allafall försöka o se om det går. 
Valde nämligen att köpa blankt sidenband till passpoalerna istället för snedslå..men just som namnet säger..mina band är inte klippta på snedden..så vi får se hur det är att sy i. :/

Så..nu e de äntligen lite sömnad som börjar... Kommer väl att ångra mig strax ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar