fredag 6 april 2012

Weekender Traveling Bag




Den är färdig!!
Min helt fantastiska väska är färdig :)
Har ALDRIG tidigare sytt ett så avancerat projekt. Så roligt, spännande, energigivande och lärande. OJ så jag har lärt mig på detta :)
För den som missat så var jag med i en "Sew Along" hos Karinottilja . Det är en grupp med tjejjer som syr en och samma sak i sin egna takt med sina egna tyger och ideér och sampratar och hjälps på även på facebook. Sååå roligt har det varit och tjejjerna har lärt mig MÄNGDER, så dem vill jag sända ett stort TACK och KRAM till. Ni är overderliga!
Jag skulle ALDRIG ha lyckats med detta utan er!
Även Helen Åkerman har varit fantastisk och hjälp till med Sew Alongen denna gången. Tack.

Många underbara fickor blev det invändigt. Var svårt att fota dem men ja ni ser på att ungefär.
Ena sidan har:
1 laptopficka med gummi och kardborrefäste, på den
1 USBkorts ficka
3 pennfickor

Andra sidan har:
1 mobilficka med utskurna hörnor nedtill
1 dragkedjeficka
3 öppna fickor nedtill
2 sidor "fickor"/ extrasidor som man kan förvara tex en ihoprullad tidningen eller en flaska.

Snygga väskfötter som jag köpte av en av tjejerna på forumet, så gulligt!
4 Fickor utvändigt ja vad mera..den är UNDERBAR och jag är bara alldeles så stolt över att det är jag som gjort den :)

Måååånga lager Habalon har det blivit, viledona och vliceline och den blev sådär perfekt styv. Ska bli härligt att få använda den i framtiden :)
Tänkte ha den till jobbet istället för en ful datorväska. :P

5 kommentarer:

  1. Du kan vara stolt över dig själv! Den är helt makalöst snygg. Så många fiffiga fack du har gjort! Bra jobbat säger jag bara. Gå nu med din snygga väska och sväng så där lagom nonchalant så kommer du få massor av beröm. :))

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen urläcker! Jag gillar också massor av fickor i mina väskor. Måste nog sy mig en sån här väska jag med..

    SvaraRadera
  3. Var har du fått tag på mönstret?

    SvaraRadera
  4. Vart har du fått tag på det underbara tyger till väskan?

    SvaraRadera